Company Logo

bip

Kto jest Online

Odwiedza nas 25 gości oraz 0 użytkowników.

sound byJbgmusic

Licznik odwiedzin

702947
Dzisiaj
W tygodniu
W miesiącu
Wszystkie dni
49
213
1745
702947

Twoje IP: 54.90.92.204
Czas z servera: 2017-12-13 16:11:53
Visitors Counter

Szukaj

Troszeczkę o nas

    W wolnostojącym, piętrowym  budynku przy ulicy Obrońców Westerplatte 16  w Kętrzynie zlokalizowane są dwie placówki : Żłobek Miejski oraz Miejskie Przedszkole Integracyjne ,,Malinka”.

malinka3

 

Żłobek Miejski w Kętrzynie dostępny jest dla dzieci w wieku od  1 roku  do 3 lat z terenu miasta. Obecnie w Żłobku Miejskim funkcjonują dwie grupy dzieci:     

  • ,,Motylki” – dzieci w wieku 1rok – 2 lata
  • ,,Słoneczka” – dzieci  w wieku 2 -3 lat.

W Miejskim Przedszkolu Integracyjnym ,,Malinka”  obecnie funkcjonują 3 grupy:

  • ,,Krasnale” – dzieci  3-4 letnie
  • ,,Biedronki” – dzieci  4-5 letnie
  • ,,Smerfy” – dzieci  5 letnie

Na terenie posesji budynku znajduje się  ogród przedszkolny z nowym funkcjonalnym placem zabaw dla dzieci, który zapewnia doskonałe warunki do zabaw i wypoczynku na świeżym powietrzu.

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

  Piosenka o naszym przedszkolu w wykonaniu naszych przedszkolaków i Panią Anię R.

Celem placówki jest wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno-kulturalnym  i przyrodniczym

Placówka funkcjonuje w godzinach:  6-00 - 16-00.

Miejskie Przedszkole Integracyjne ,,Malinka” zapewnia opiekę  i wspomaga rozwój dziecka w przyjaznym, bezpiecznym i zdrowym środowisku.

Wspólne przebywanie dzieci niepełnosprawnych z dziećmi zdrowymi uczy głębokiej i trwałej akceptacji dla trudności innych ludzi , szacunku dla choroby i słabości.

Podmiotowe traktowanie dziecka realizowane jest przez dostrzeganie i respektowanie indywidualności  każdego dziecka.

Jesteśmy placówką nowoczesną, przyjazną, innowacyjną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole, nastawionych na osiąganie sukcesu.

Umożliwiamy wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim, dzieciom oraz uwzględniamy w swoich działaniach potrzeby środowiska.

Nad rozwojem dzieci czuwa wykwalifikowana , kompetentna, zaangażowana i odpowiedzialna kadra pedagogiczna, wykorzystująca nowoczesne metody wychowania ,co gwarantuje bezpieczeństwo psychiczne i fizyczne dzieci.

Dzieci rozwijają swoje zainteresowania i zdolności, działają metodami aktywnymi.

 

Przedszkole oferuje:

Zajęcia prowadzone metodami aktywnymi.

  • Metoda C. Orffa

Koncepcja Carla Orffa jest oparta na wychowaniu do muzyki przez zabawę. Głównymi elementami są: śpiew, gra na prostych instrumentach perkusyjnych i różnych przedmiotach, rytm, ekspresja ruchowa . Metoda ta dąży do  uaktywnienia dzieci inspirując je do samodzielnego tworzenia poprzez kreowanie własnych pomysłów muzyczny. Łączy w sobie dwa światy muzyki i ruchu.

 

  • J. Majchrzak. Odimienna metoda nauki czytania.

Wg. koncepcji I. Majchrzak rozumienie słowa powinno wyprzedzać umiejętność jego odczytania, „bo to nie litery się czyta, tylko sens”. O nabyciu umiejętności czytania decydują umysł i wzrok. Dziecko od samego początku wchodzi w świat pisma jako w świat znaczeń, a nie poszczególnych liter.

  • Elementy metody M. Montessori.

 

W metodzie tej dzieci aktywnie , samodzielnie korzystają z pomocy dydaktycznych. Nauczyciel  nie wyręcza, a idzie krok za dzieckiem, daje mu możliwość rozwiązania problemu w myśl hasła „Pomóż mi samemu to zrobić”.

W naszym przedszkolu dostępne są pomoce M. Montessori:

  Materiał do ćwiczeń praktycznego dnia - związany z samoobsługą, wiązania, zapinanie.

  Materiał sensoryczny - rozwijający poznanie zmysłowe, służy pobudzaniu aktywności zmysłowej. Kształcenie zmysłów: wzroku, dotyku, słuchu, smaku, węchu. Materiał wprowadzający w świat wymiarów, kształtów, powierzchni i brył.

  Materiał do edukacji językowej - wprowadzający w sztukę pisania czytania i rozwijający mowę dziecka.

  Materiał do nauki matematyki.

  Wychowanie kosmiczne (przyroda, geografia, astrologia).problemu samemu. W

  • Metoda ruchu rozwijającego Sherborne.

To ćwiczenia gimnastyczne kształcące orientację w schemacie własnego ciała i przestrzeni, wspomagające  rozwój, uczące współdziałania z partnerem, pozytywnego wykorzystania nagromadzonej energii, wykorzystania siły, koncentrowania się na wykonywanym zadaniu. Wyzwala wśród uczestników wiele radości, śmiechu.

  • Metoda czynnościowego nauczania matematyki Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej,

Doskonale wykorzystuje możliwości i prawidłowości rozwojowe małego dziecka. Pozwala dziecku działać doświadczać, rozwiązywać problemy, wyciągać wnioski, przewidywać, cieszyć się z każdego działania. Uczy logicznego myślenia i rozwija wyobraźnię.

  • Metoda KLANZY - pedagogika zabawy-

Metoda oparta na wielokierunkowej aktywności dziecięcej , łączy w sobie w szczególności ruch, muzykę, taniec, działania plastyczne, działania poznawcze. Do ciekawych zabaw należą zabawy z " animacyjną chustą", które doskonale wpływają na integrację grupy, wyzwalają pozytywne emocje.

  • Metoda projektów badawczych.

Należy do grupy metod nauczania, których celem jest inicjowanie samodzielnego uczenia się (tzw. metody aktywizujące).  Polega na rozbudzaniu w dzieciach  umiejętności dostrzegania luk we własnej wiedzy, stawianiu pytań, poszukiwaniu na nie odpowiedzi oraz prezentacji  na forum.

 

  • Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz.

Podstawowym założeniem MDS jest jednoczesne rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowo-językowych, dotykowo-kinestetycznych (czucia dotyku i ruchu)  i motorycznych oraz współdziałania między nimi. Wymienione funkcje uczestniczą w złożonych czynnościach czytania i pisania.  Celem MDS jest także kształtowanie lateralizacji  oraz orientacji  w schemacie ciała i w przestrzeni.

  • Zajęcia komputerowe.

Dzieci korzystają z edukacyjnych programów komputerowych. Oprogramowanie IBM KidSmart wspiera  w zakresie podstaw matematyki,  logicznego myślenia, poprzez wprowadzenie elementu nowości i zabawy, urozmaica i uatrakcyjnia zdobywanie nowych umiejętności. Poprzez udział w programie, dzieci już we wczesnych latach uczą się jak mądrze korzystać z komputera, co kształtuje ich odpowiedzialne podejście do wykorzystania najnowszych technologii w późniejszym życiu.

W placówce odbywaja sie bezpłatne  zajęcia :

  • nauka języka angielskiego,
  • nauka tańca,
  • zajęcia rehabilitacyjne,
  • zajęcia logopedyczne,
  • zajęcia korekcyjno-kompensacyjne,
    • Za zgodą rodziców odbywaja się zajęcia dodatkowe:
  • Koncerty muzyków z Warmińsko - Mazurskiej Filharmonii im. F. Nowowiejskiego w Olsztynie.
  • Dogoterapia,
  • Przedstawienia teatralne,

 

 

W przedszkolu organizowana jest pomoc psychologiczno-pedagogiczna :

  • Zajęcia z oligofrenopedagogiem.
  • Zajęcia logopedyczne.
  • Zajęcia w Sali Doświadczania Świata.
  • Ćwiczenia rehabilitacyjne.
  • Gabinet hydromasażu.

 

Nasza placówka prowadzi współpracę ze środowiskiem lokalnym. Współpracujemy z wieloma zakładami, instytucjami, fundacjami:

  • Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Kętrzynie
  • Przedszkolami, Szkołami, MOPS, GOPS – w Kętrzynie
  • Stowarzyszeniem Wielkich Jezior Mazurskich w Giżycku
  • Centrum Edukacji Ekologicznej w Krakowie i Warszawie
  • Urząd Miasta Kętrzyn , Starostwo Powiatowe w Kętrzynie
  • Miejski Dom Kultury, Miejska Biblioteka, Muzeum  Kętrzyn
  • Dom Pomocy Społecznej w Kętrzynie
  • Nadleśnictwo Srokowo
  • Firma „Haribo”- Warszawa
  • Kościół Św. Jerzego , Św. Katarzyny
  • Firma „DYSNEY” - Warszawa
  • Firma „IBM” - Warszawa
  • Bank Skok Stefczyka oddział Kętrzyn i Olsztyn
  • Fundacja „Nasza Ziemia”- Warszawa
  • Stowarzyszenie C. Orffa w Olsztynie
  • PCK Kętrzyn

Ponadto:

  • gwarantujemy opiekę wykwalifikowanej i kompetentnej kadry pedagogicznej, stale podnoszącej swoje umiejętności zawodowe,
  • program wychowawczo-dydaktyczny dostosowujemy do potrzeb współczesnego dziecka jest otwarty, twórczy na indywidualność wychowanka, wspiera jego rozwój w atmosferze miłości, akceptacji i bezpieczeństwa,
  • oferujemy smaczne i zdrowe wyżywienie, przygotowywane we własnej kuchni. Podajemy dzieciom pokarmy zawierające najwyższe wartości odżywcze. Panie kucharki same robią  domowe pierogi, racuchy, naleśniki, pyzy, pieką cista  wykonują świeże surówki  z warzyw i sałatki owocowe. Dzieci starsze  I śniadanie spożywają  w formie „ szwedzkiego stołu”
  • organizujemy festyny, wycieczki, wyjazdy do teatru, wyjścia do kina, kiermasze, zabawy integracyjne,
  • bierzemy udział w różnych konkursach organizowanych przez instytucje, zakłady, stowarzyszenia – zdobywamy nagrody i wyróżnienia,
  • uczestniczymy w różnych programach, projektach, pozyskujemy środki na pomoce dydaktyczne, zabawki, sprzęt,
  • w naszym przedszkolu dzieci korzystają z  jasnych, estetycznych i dobrze wyposażonych sal.

Baza placówki:

  • posiadamy salę rehabilitacyjną  wyposażoną w profesjonalny sprzęt: 
  1. suchy basenSDC11654
  2. stół rehabilitacyjny
  3. ergo-soft
  4. stół do pionizacji
  5. elementy z gąbki
  6. materace
  7. wałki
  8. zabawki do ćwiczeń manualnych
  9. piłki rehabilitacyjne
       
  • „Sala doświadczania świata”- wyposażona w urządzenia  stymulujące rozwój zmysłów: wzroku, słuchu, dotyku, równowagi, które w zależności od potrzeb dostarczają dzieciom różnego rodzaju bodźców. W sali odbywają się również zajęcia relaksacyjne – środki na wyposażenie sali pozyskane z unii europejskiej.

Gabinet Gabinet   
 

 

 

 

 SDC11665

 

  • gabinet hydroterapii
  • gabinet logopedy i  oligofrenopedagoga
  • podjazd dla dzieci, które poruszają się na wózkach
  • nowoczesne pomoce dydaktyczne Marii Montessori    - pozyskane  ze środków Unii Europejskiej

 

Do przedszkola przyjmowane są dzieci niepełnosprawne  po dostarczeniu orzeczenia o kształceniu specjalnym  z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej

Nasz placówka zapewnia opiekę, wychowanie i naukę  poprzez zabawę w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa.

Strój dziecka

Dzieci powinny być ubrane w wygodne i praktyczne , tj. odzież ,która nie krępuje dziecka i pozwala na swobodę zabaw i zajęć.

Prosimy o dostosowanie ubioru dzieci do panującej aury, ponieważ dzieci codziennie wychodzą na spacery ,wycieczki, do ogrodu przedszkolnego.

„Nie ma złej pogody , są tylko źle ubrane dzieci .”

Dzieci chore

Dzieci chore nie będą przyjmowane do placówki.

Prosimy o nie przyprowadzanie dzieci przeziębionych, /katar to także choroba! /.  Pamiętajmy również o innych dzieciach i o niebezpieczeństwie zarażenia .

Jeśli dziecko źle poczuje się w trakcie pobytu w przedszkolu, natychmiast powiadamiamy telefonicznie o tym rodziców lub opiekunów.

W związku z tym, prosimy aby numery Waszych telefonów , którymi dysponujemy były aktualne.

Prosimy również o zgłaszanie nam wszystkich przypadków zachorowań dzieci.!!

 

 

 



Powered by Joomla®Jerzy Dudziński®. Designed by: templates joomla  Valid XHTML and CSS.